Vår paketerade lösning kallar vi för StreamLine start. Här har vi paketerat standardfunktionalitet för att du ska kunna komma igång snabbt till ett fast pris.
Vår paketerade lösning för dig som vill komma igång snabbt med Business Central och ha tillgång till grunderna i redovisning och fakturering. StreamLine är det perfekta insteget i Business Central då du hela tiden har möjlighet att bygga ut när din verksamhet växer.
Grundpaket fullmatat med funktionalitet, börja här och bygg ut vid behov.
Kunder och fakturering
Leverantörer och utbetalningar
Kund- och leverantörsreskontra
Svensk eller engelsk basuppsättning
Kunder och fakturering
Försäljning och inköp i olika valutor
Balans- och resultaträkning
Momsrapportering på fil
Onlineutbildning
Dimensionshantering
Automatisk valutakursuppdatering
Uppföljning av nyckeltal
E-learningportal och Supportapp
För att du ska komma igång på en vecka krävs det att ni avsätter tid för att komplettera med de uppgifter som behövs!
Komplettera din StreamLine lösning med någon av våra branschanpassningar. Rapporterar du tid eller fakturerar du kanske tjänsteartiklar?
För er som vill ha en stark ekonomimotor som grund och en färdig process av tidrapporter och godkännande, projektfakturering och projektuppföljning.
Projekthantering
Tidrapportering med godkännade funktion
Frånvarohantering
För dig som hanterar avtal eller fakturerar samma kund varje månad. Med avtalsfakturering skickar du smidigt återkommande fakturor direkt från ditt affärssystem.
Spara tid med återkommande fakturering
Igång på en vecka
Bättre överblick av återkommande fakturor
För dig som inte arbetar med orderplock men ändå vill hålla koll på ditt lager och värdet på det. Ett mindre lagerpaket där du också får hjälp med smidigare inventering.
Skapa försäljningsfakturor direkt från order
Matcha inleveranser mot inköpsfakturor
Justering av lagersaldo via artikeljournal
För dig som administrerar eller redovisar i många olika bolag dagligen. Med vårt Eagle-paket tar du kontroll över alla dina bolag och överblickar dem från en vy så att du tar rätt action direkt.
Spara tid – mindre administration
Örnkoll på alla bolag från en vy
Kontroll över alla viktiga deadlines
Tilläggspaketet hanterar valutor och hämtar valutakursen från ECB och Riksbanken. Få valutakurserna uppdaterade i Business Central utan att behöva lyfta ett finger.
Vad ingår?Funktionalitet som räknar om era valutakurser till det dagsaktuella värdet. Kurserna hämtas direkt från ECB och Riksbanken.
Uppsättning av jobbkön som automatiserar och tar över det manuella arbetet. Genomgång av jobbkötransaktioner för att ändra tidpunkt och intervall för när valutauppdateringen ska ske.
Här hittar ni de valutor som ECB och Riksbanken hanterar i filformatet för Business Central
*månadskostnad tillkommer
Automatiserad lösning med scanning, tolkning och attest. Kom igång enkelt och få fördelar som tidsbesparing, kontroll, sökbarhet, säkerhet och mycket mer, direkt i Business Central.
Vad ingår?En direktkoppling mellan din tolkningstjänst och ditt affärssystem. Vi parametersätter kopplingen och ser till att allt är klart för att tolka fakturor direkt när ni loggar in och kör igång med ExFlow.
Du fyller i underlag på vilka användare som ska kunna attestera och vilken väg fakturan ska gå så parametersätter vi systemet åt er. När du loggar in i ditt Business Central finns en basuppsättning för enkelt attestflöde* uppsatt och du kan direkt importera dokument från ExFlow Data Capture och skicka ut på attest.
De användare som endast ska attestera fakturor kan enkelt logga in på ExFlow Web för att göra detta. Vi sätter upp ExFlow Web och ser till att kopplingen mot Business Central fungerar.
*månadskostnad tillkommer
Ligg tajt mot redovisningen löpande. Genom att ofta stämma av bankkonton på banken med det som redovisas i Business Central, slipper du göra onödiga gamla rättningar långt bak i tiden. Fungerar för er som arbetar med valutor!
Vad ingår?Genom att manuellt ta ut ett kontoutdrag till bl.a. XML, CSV eller Excel-format och läsa in det i Business Central stämmer ni smidigt av era banktransaktionerna med de transaktioner ni har på era redovisnings- eller bankkonton i Business Central.
Oavsett hur många valutor ni arbetar med kan ni stämma av era valutakonton på banken med era valutatransaktioner i bokföringen i Business Central.
Ni får bättre kontroll över er bokföring när ni kan följa era ”verkliga” banktransaktioner och jämföra dessa med det som finns i er redovisning. Det blir enklare att felsöka om era olika konton inte skulle stämma överens.
Vill du göra anläggningstillgångar till något enkelt och smidigt? Skippa separata system och integrera dina anläggningstillgångar med din redovisning. Med allt integrerat ser och följer du dina siffror direkt från Business Central.
Vad ingår?Nu kan du anskaffa, avskriva, utrangera och sälja dina anläggningstillgångar på ett smidigt sätt i Business Central. Koppla bilder till dina inventarier eller ange dimensioner på respektive tillgång för bättre uppföljning.
Det är enklare att följa upp dina anläggningstillgångar när du har allt samlat i samma system. Se vad värdet är på dina tillgångar idag eller följ hur värdet på dina tillgångar förhåller sig över en längre tid.
Arbeta smartare i Business Central. Slipp manuella konteringar, kalkylera och bokför i samma system och få hjälp att beräkna dina siffror som sedan uppdateras automatiskt i din redovisning.
Kom igång med Power BI, en kraftfull plattform för uppföljning, analys och beslutsfattande. Ta vara på informationen som redan finns i ditt affärssystem och omvandla den till insikter som ger svar på hur din verksamhet och dina kunder fungerar.
Vad ingår?Få hjälp att installera Power BI desktop och appen Badger. Badger är en förberedd Power BI plattform med de kopplingar som krävs för att kunna arbeta med uppföljning i Power BI baserat på din data i Business Central. Under två timmar får du hjälp med implementation och genomgång av ditt nya paket, efter det har du grunderna i Power BI och kan växa vidare om du skulle vilja.
Tack vare appen Badger kommer du igång med analys och uppföljning direkt. Här får du färdiga standardrapporter som du kan använda direkt, eller anpassa efter dina önskemål. Appen Badger gör det också möjligt att börja bygga egna rapporter.
Nu kan du filtrera, stämma av, jämföra och redigera i dina rapporter för att få fram den information du är intresserad av. Genom att gräva dig djupt ner i dina egna siffror kan du få nya insikter om verksamheten. Använd insikterna för att bli mer lönsam.
*månadskostnad tillkommer
Framtaget för er som säljer artiklar, men där lagerhantering, inventering och lagervärdering inte hanteras i systemet. Paketet är exempelvis till för dig som säljer tjänster.
Vad ingår?Få stöd i uppbyggnaden av en prislistestruktur – till specifika kunder, kundgrupper, med staffling och stöd för olika valutor. Du får också hjälp med att hantera kund- och artikelrabatter.
Lägg till artikelkategorier på dina tjänsteartiklar och/eller kostnadsställen, s.k. dimensioner. På så vis förbereder du dig för att kunna följa upp dina artiklars nyckeltal
Det ordnar vi. Om du har ett artikelregister med prislistor sedan tidigare och vill flytta med det till Business Central kan vi hjälpa till. Ta ut dina register i Excel och sedan importerar vi det åt dig.
*månadskostnad tillkommer
Med vårt tilläggspaket Utläggshantering hanterar du smidigt både dina privata utlägg och de utlägg som ska vidarefaktureras till kund. Oavsett om du arbetar vid datorn eller i mobilen så är utlägget registrerat i Business Central med bara ett par knapptryck.
Vad ingår?Funktionen är integrerad i Business Central vilket gör att allt är samlat på ett ställe. Du får bra spårbarhet på era utlägg och du kan hantera utbetalningar för utläggen inifrån systemet.
Har ni utlägg som ska vidaredebiteras till kund? Inga problem, med vår utläggshantering betalar du enkelt ut utlägget till den anställde och i ett knapptryck vidarefaktureras även kostnaden till kund.
Genom att möjligheten finns att kunna koppla utlägget till en projektaktivitet, oavsett om det är ett internt eller kundprojekt, får du en bra överblick av de händelser och kostnader som sker i projektet
*99 kr Per fullständig användare för StoryPoint appen *9 kr Per team member
Molnet gör arbetet i Business Central platsoberoende. Du når allt du behöver från distans och från olika enheter. I molnet behöver du inte oroa dig för lagring och drift. Inte heller uppgraderingar. Det sker automatiskt två gånger om året vilket gör att du aldrig fastnar i ett gammalt system.
Skapa försäljningsfakturor, kreditnotor och håll koll på din kundreskontra. Du ser vilka utestående belopp du har att vänta och vilken kund som har betalat. Välj att periodisera dina intäkter och följ upp din försäljning smidigt. Vilken kund köper egentligen mest?
I StreamLine Start grundutbildning innan driftstart, och tillfällen för att ställa frågor efter. I grundutbildningen lär du känna systemet och hur du navigerar dig i Business Central. När det är dags att bokföra din första faktura kan du boka en av de två timmar du har med en konsult. Du behöver inte ta dina två timmar vid samma tillfälle men utnyttja tiden för att komma igång på ett bra sätt. Grundutbildningen och frågestunden hålls online.
Svensk eller engelsk basuppsättning
Kunder och fakturering
Leverantörer och utbetalningar
Kund- och leverantörsreskontra
Försäljning och inköp i olika valutor
Momsrapportering
Dimensionshantering
Uppföljning av nyckeltal
Balans- och resultaträkning
Grundutbildning online
Fråga konsult online
E-learningportal och Supportapp Visa mer
I StreamLine Start ingår grundutbildning innan driftstart, och tillfällen för att ställa frågor efter. I grundutbildningen lär du känna systemet och hur du navigerar dig i Business Central. När det är dags att bokföra din första faktura.
StreamLine konceptet är framtaget specifikt för att du ska kunna komma igång snabbt. Även om vi gör majoriteten av jobbet så krävs det en liten insats ifrån er för att det ska gå så smidigt som möjligt. Tillsammans ser vi till att er nya affärslösning är på plats fortast möjligt. Här visar vi hur processen ser ut, från avtal till go-live. Vill du få lite mer fördjupad information kan du läsa mer genom att klicka på knappen nedan eller ta kontakt med oss!
Kontakta oss för att beställa direkt eller bli vägledd till vilken lösning som är bäst för dig.
Boka in en vecka då vi genomför implementationen för att alla förberedelser ska vara på plats. Hur ser leveransveckan ut?
Leveransveckan är här och vi genomför implementationen. Här sker migrering av data och systemet förbereds för användning.
Vi håller också en grundutbildning med konsult online för att du ska känna dig bekväm att börja jobba i systemet direkt.
Gemensamt ”go live call” för att kicka igång er i ert paket. Vi får också sällskap från supportavdelningen som är med för att välkomna er och introducera er till supporten.
Sedan vi började med vår paketerade StreamLine lösning har vi hjälpt mängder av kunder att komma igång snabbt med Business Central. Förhoppningsvis känner du igen dig i några av våra kunders utmaningar och inser att ni kan vara en av våra kommande nöjda StreamLine kunder!
StreamLine – Konceptet som vi har tagit fram för att få igång en kund på en vecka till fast pris har verkligen flugit, både för oss men framförallt för våra kunder. Det har varit såpass lyckat att Microsoft utnämnde oss till Partner of The Year bland alla Business Central partners i världen. Så att säga att det revolutionerat branschen är ingen överdrift.
”Vi valde StreamLine Start och var igång med fem olika bolag på tre veckor. Det passade utmärkt att välja en paketerad lösning till alla bolag för att senare utöka med ytterligare funktionalitet till de bolag som behövde det.”
Läs mer om MCRs lösningeastTa kontakt med oss via formuläret eller ring till oss för att få veta mer! Är du osäker på vilken lösning som passar dig bäst så guidar vi dig rätt!
Ring oss