Med Dynamics 365 Customer Service möter du kunden med lugn i ett av deras mest stressade lägen.
Att vara den trygga som tar hand om kunden även efter avslutad affär är otroligt viktigt i skapandet av starka kundrelationer. I Microsoft Dynamics 365 Customer Service får du information och verktyg att möta kunden på rätt sätt och effektivt lösa deras problem när de behöver din hjälp.
Dynamics 365 Customer Service är ett ärendehanteringssystem och en del av Microsoft Dynamics 365 där ni samlar all information kring era kund- och serviceärenden. Tillsammans med Business Central och Sales Professional är Customer Service en viktig pusselbit i arbetet att skapa den perfekta kundupplevelsen, innan – under – och efter en affär.
Med ett system uppbyggt för struktur och ordning behöver ni aldrig mer kämpa med att sortera eller leta upp ”borttappade” ärenden. Customer Service samlar alla mail som rör samma kund, företag eller kontakt under kundens konto vilket ger er full kontroll över era ärenden. Under kundkortet kan ni också se kundens avtal, alla kontakter och den ärendehistorik som finns på er kund.
Om ni inte har möjlighet att se vad som hänt tidigare hos kunden bygger ni ett arbetssätt som är väldigt personberoende. All administration och informationsletande tar tid och i ett stressat läge är det viktigt att vara effektiv. Genom att lägga all information i Customer Service når samtliga i ert serviceteam informationen när den verkligen behövs. Är det så att en kund behöver kontaktas av en särskild person? Bygg då istället ett flöde där den personen mailas när den kunden hör av sig.
När kunden hör av sig är de i ett kritiskt läge och det är extra viktigt att ge kunden ett tryggt bemötande och den service de behöver. För att hålla en jämn servicenivå ger Customer Service dig möjlighet att göra stegen i ett serviceärende mätbara, på så vis är det också enklare att utveckla sättet ni arbetar på.
Eftersom Customer Service är en del av Dynamics 365 kopplar du smidigt ihop ditt ärendehanteringssystem med andra appar ur sviten. Det gör att ditt kundkort i Customer Service hänger ihop med kundkortet i Business Central, Sales Professional och Marketing. Allt har ett och samma register vilket bidrar till en sömlös användarupplevelse. Maila direkt från Dynamics eller koppla din produktkatalog i Business Central med produktregistret i Customer Service, med produktregisterna synkade går det att märka upp och felanmäla maskiner så att det syns tydligt för alla.
Ärendehantering
Ärendehistorik
Automatskapa ärenden
Lägg olika prioritet på ärenden – Service Level Agreement
Nära integrering med andra produkter ur Dynamics 365
Nära integrering med Microsoft 365
Maila direkt från Dynamics plattformen
Kontakta oss så hjälper Jens och vårt Customer Service Team dig att reda ut hur du kan arbeta bäst med din kundservice. Tveka inte att höra av dig oavsett om du är redo att komma igång eller bara vill ha en demo!
Kontakta oss