Med ett supportavtal har du tillgång till vår uppskattade support och flera fördelar. Nedan hittar du våra supportavtal
Kunden ska installera NABs Support app i sin Business Central miljö för att underlätta felrapportering och lösning av supportärenden.
NAB hanterar all källkod på kundanpassningar som NAB utvecklat och säkerställer att de är dokumenterade säkert lagrade i NABs utvecklingsmiljö. Till fullo betalda kundanpassningar tillhör kunden och kan överlämnas till kunden om och när så önskas.
Kunden får tillgång till NABs e-learning portal och det material som finns där som rör standardfunktionalitet och appar från SmartApps.
Felsökning påbörjas under kontorstid inom högst 2 timmar. Som kontorstid avses normal arbetstid på vardagar mellan klockan 08.00-12.00 och 13.00-17.00 och dag före helgdag mellan klockan 08.00-12.00 och 13.00-15.00. (Klockslagen avser UTC+1).
NAB förbehåller sig rätten att med 30 dagars varsel hålla supporten stängd under två (2) kalenderdagar per år för vidareutbildning.
Supportfrågor lämnas i NABs support app, skickas till support@nabsolutions.se,
eller per telefon +46 470 53 00 00.
NAB kommer automatiskt övervaka hur kundens kundanpassningar kommer påverkas av kommande uppdateringar från Microsoft av Business Central. Om någon förändring kommer att påverka kundanpassningen så det finns risk för att den kommer påverka uppgraderingen (Breaking Change) meddelas kunden så kunden kan ta ett aktivt beslut om åtgärd.
Support lämnas avseende programspecifika frågor i Business Central standardprodukten från Microsoft och appar publicerade av SmartApps. Kunden har obegränsat antal supportärenden rörande funktionaliteten i Business Central. Varje ärende är begränsat till max 45 minuter. Samma ärende kan inte registreras på nytt om tidsgränsen är uppnådd. Om ärendet beror på ett fel (bugg) orsakat av NAB är ärendet inte begränsat till 45 minuter. Annars kan kunden välja att driva ärendet vidare som konsultuppdrag.
Kontaktpersonen ska ha kunskap i Business Central rörande de område som gäller ärendet. Detta gäller även om kundens kontaktpersonen är en extern part som till exempel revisor eller redovisningskonsult. Om kontaktpersonen inte har tillräcklig kunskap debiterar NAB utbildning som konsultuppdrag.
Frågor avseende tillämpningar av de regelverk som rör programmens användningsområden och rättningar på grund av felaktigt användande av programmen ingår ej i supporten.
Andra saker som inte heller ingår i funktionsupporten är exempelvis allmän rådgivning, parametersättning, utbildning, analysarbete, anpassningar med mera.
NAB har affärsutvecklare som hjälper kunden att dra maximal nytta av sin investering i Business Central genom att hålla en aktiv dialog med kunden om pågående och framtida aktiviteter.
Om det uppstår Breaking Changes vid kommande uppdateringar från Microsoft av Business Central så ingår det att NAB hanterar dessa förändringar så att kundens kundanpassningar följer med vid uppgraderingen av produktionsmiljön.
Sandbox (testinstallationer) hanteras på begäran och debiteras löpande.
Appar publicerade av SmartApps som börjar med Smart i namnet. Exempelvis Smart Swedish VAT. Appar som SweBase, StoryPoint och Badger är inte inkluderade.
Ärenden som inte omfattas av avtalet kan efter kundens godkännande övergå till ett konsultuppdrag.
Support lämnas avseende programspecifika frågor. Frågor avseende tillämpningar av de regelverk som rör programmens användningsområden och frågor av teknisk karaktär samt rättningar på grund av felaktigt användande av programmen ingår ej i supporten.
per essential eller premium anv /mån
Kontaktpersoner 1
Obegränsade supportärenden / mån
per essential eller premium anv /mån
Kontaktpersoner 2
Obegränsade supportärenden /mån
per essential eller premium anv /mån
Kontaktpersoner 4
Obegränsade supportärenden /mån
*Minimidebitering 10 användare, bindningstid 1 år
**Minimum 20 användare
Kontakta oss så hjälper vi dig skaffa rätt supportavtal. Vill du ha lite extra trygghet i din lösning är ett supportavtal rätt väg.
Ring oss