Support för Dynamics NAV och Business Central - NAB Solutions

Välkommen till vår support!

Vår support är mycket uppskattad av våra kunder. Handläggarna har mångårig erfarenhet av att arbeta i Dynamics 365 Business Central, tidigare känt som Dynamics NAV och löser de flesta ärenden som kommer in under samma arbetsdag. Om ärendet skulle vara av sådan karaktär att det inte går att lösa direkt, är det tryggt att veta att alla ärenden följs upp och hanteras i vårt ärendehanteringssystem.

Kontakta supporten

0470 – 53 00 00
  • Öppettider:
  • Vardagar: 8-12 och 13-17
  • Avvikande öppettider förekommer vid helgdagar

Support via TeamViewer

Ibland är det enklare när du och din supporttekniker kan se samma sak. Vi använder oss av TeamViewer, välj att ladda ner din version. Har du redan TeamViewer på din dator går det bra att använda den.

Information för dig som kontaktar supporten

NABs ambition är att lösa alla ärenden inom ett dygn. För att snabbare få hjälp, skicka in ett komplett ärende så hjälper vi dig så fort vi kan.

För att vi ska hjälpa dig på bästa sätt

  • Vad försöker ni göra? Vad händer istället? När händer det?
  • Får ni något felmeddelande? Bifoga i så fall gärna en bild på det.
  • Gäller problemet enbart för en användare eller gäller problemet för flera användare?
  • I vilket bolag uppstår problemet?
  • Är det problem med en specifik faktura, kund eller liknande? Ange gärna nummer eller information om vilken faktura/kund.
  • Är det första gången ni stöter på problemet eller har ni haft samma problem tidigare?
  • Hur brådskande är erat problem?

Vad är support?

Hos NAB support anses support vara:

  • De flesta systemrelaterade frågorna som rör Dynamics NAV, se undantagen nedan.
  • Tyda felmeddelanden
  • Lösning av alla problem som är orsakade av NAB. Om problemet orsakas av rekommendationer från NAB, eller uppkommer från kod som NAB skrivit, vilken kund inte kunnat förutspå trots godkända tester.

Vad är inte support?

Nedan beskrivs punkter som inte anses som support enligt avtalet. Det innebär att vår supportfunktion inte utför dessa punkter inom ramen för supportavtalet.

När ärendena inte klassas som support har vi en organisation med applikationskonsulter som hjälper dig lösa dina ärenden.

  • Vi har det här arbetssättet idag, hur kan vi optimera vårat flöde i systemet?
  • Dessa siffror stämmer inte, kan ni hjälpa till att hitta orsaken?
  • Frågor kring systemets hur- och varför, från redovisningskonsulter eller revisorer.
  • Ärenden som inte registrerats via supportkön, dvs. via telefon eller e-post, direkt till konsult eller utvecklare.
  • Problem med uppkoppling till kundens driftmiljö, som inte orsakats av NAB.
  • Uppsättning/parametersättning av ny funktionalitet.
  • Utbildning för kund om uppsättning/parametersättning.
  • Analys eller offertarbete av ny funktionalitet.
  • Rätta fel som kund orsakat, t.ex. kreditera en faktura eller rätta en betalning.
  • Rätta fel som försystem eller integrationer, vilka NAB inte kan kontrollera, har orsakat.
  • Utbildning av ny personal.
  • Skapa systemanpassningar.
  • Ärenden där funktionaliteter förekommer vilka är utvecklade av andra leverantörer som vi enligt avtal inte har support på.

Världens bästa support!

Lena Kleiva, Ekonomichef på Kobelco

Håll dig uppdaterad!

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få uppdateringar om t.ex. kortkommandon i Business Central, nyheter och annat som kan vara bra att känna till!

Var vänlig och fyll i din e-post.