NAB Solutions Välkommen till NABs nya supportportal! - NAB Solutions

Osäker på vilken produkt som passar er?

Vi har paketerade och färdiga lösningar för er i en specifik bransch eller affärsområde.

Se våra färdiga lösnignar

Osäker på vilken produkt som passar er?

Vi har paketerade och färdiga lösningar för er i en specifik bransch eller affärsområde.

Se våra färdiga lösnignar

Osäker på vilken produkt som passar er?

Vi har paketerade och färdiga lösningar för er i en specifik bransch eller affärsområde.

Se våra färdiga lösnignar

Osäker på vilken produkt som passar er?

Vi har paketerade och färdiga lösningar för er i en specifik bransch eller affärsområde.

Se våra färdiga lösnignar

Välkommen till NABs nya supportportal!

16 augusti 2021

Vi utvecklar ständigt våra tjänster och sättet vi arbetar på. Nu har vi en ny supportportal för att göra supporten ännu bättre!

Behöver ni hjälp av NABs kunniga support? Isåfall är det vår nya supportportal ni ska vända er till! Istället för att ringa eller maila skapar ni enkelt en användare i vår nya supportportal och registrerar ert ärende där, för att vi ska kunna hjälpa er på bästa sätt.

Med supportportalen hamnar alla uppgifter på samma ställe, vilket gör det lättare för både oss och er att ha koll på all information gällande just ert ärende. Det leder också till en större datasäkerhet, samt i framtiden ett enklare sätt för er kunder att hantera och ha översikt över era aktiva och avslutade supportärenden.

Hur fungerar supportportalen?

För att använda NABs supportportal skapar ni en användare som sedan godkänns av oss på NAB. Efter din användare blivit godkänd är det fritt fram att börja registrera ärenden i portalen! Ni registrerar ett ärende genom att logga in på supportportalen och klicka på “min support”. Där beskriver ni vad ni behöver hjälp med i webbformuläret så tydligt som möjligt och bifogar även eventuella filer och skickar sedan in ert ärende – klart!

Vad händer sen?

Efter ni registrerat ert ärende i supportportalen når det oss och vi börjar jobba för att hjälpa er så snabbt som möjligt. För att ha koll på ert ärende kan ni i supportportalen se statusuppdateringar gällande vart ert ärende befinner sig i flödet. Finns det ny information om ert ärende i supportportalen får ni även en notifiering via mail, för att se till att ingen information eller uppdatering missas.

Vad är det som är bra med supportportalen?

Med supportportalen är all information lättillgänglig på samma ställe, vilket ger oss mer kontroll över våra supportärenden men även en högre datasäkerhet. Mer kontroll gör det enklare att snabbt och smidigt få en överblick över olika kunders ärenden och vad de behöver hjälp med. Genom att ni beskriver ert ärende i supportportalen skapas de bästa förutsättningarna för att vi ska kunna hjälpa er så snabbt som möjligt.

Tre tips när ni använder supportportalen!

1. Använd hela skärmdumpen!

Ibland kan det såklart vara svårt att sätta ord på problem som dyker upp, därför är skärmdumpar ett bra verktyg för att ge oss en tydlig bild över vad som gått snett. Vad som är viktigt att tänka på när ni bifogar skärmdumpar i supportportalen är att inte klippa eller beskära bilden – utan använd hela skärmdumpen! Att skärmdumpen över hela datorns skärm följer med i supportportalen är viktigt för att vi ska kunna se ert eventuella felmeddelande och var ni är i ert system.

2. Ge så mycket information som möjligt!

Att vara tydlig och ge så mycket information som möjligt är viktigt att tänka på när ni använder supportportalen. Om vi får en tydlig bild av inte bara problemet utan också händelseförloppet som ledde fram till problemet, underlättar det att förstå vad som skett och hur vi ska hjälpa er. Om ni vet med er att ni tillhör en koncern eller att det finns fler än ett bolag i er installation är det viktigt att tala om vilket bolag ärendet gäller. Ju mer och tydlig information vi får genom supportportalen, desto snabbare går det för oss att hjälpa er!

3. Är ni minsta osäkra? Kontakta supporten!

Vi på supporten finns här för att hjälpa er och är ni det minsta osäkra? Kontakta oss direkt! Vi har alla varit i en situation där man försökte lösa ett problem utan hjälp, men det slutar med att det bara blev värre än vad det var från början. Istället för att riskera att skapa ett ännu större problem uppmanar vi er att ta kontakt med supporten direkt. Tillsammans hjälps vi åt att ta reda på vad som gick fel och hur det kan åtgärd

Behöver ni också en supportportal?

Hjälpa era egna kunder bättre! Kontakta oss så berättar vi mer om Dynamics 365 Customer Support!