Med FINQR och Business Central integrerat får IXX en smart lösning som förbättrar deras kassaflöde - NAB Solutions
2021-02-16

Med FINQR och Business Central integrerat får IXX en smart lösning som förbättrar deras kassaflöde

Sedan sent i höstas har vi arbetat intensivt för att IXX ska kunna gå från sin gamla affärslösning till Business Central Online på ett smidigt och säkert sätt. En del i det här projektet har varit att integrera plattformen FINQR med Business Central så att IXX kan få ett optimerat kassaflöde och korta betaltiden från sina kunder. Ett samarbete som varit uppskattat från alla håll. Enligt IXX CFO Richard Rydén har samarbetet och leveransen av plattformen, tillsammans med integrationen till Business Central Online, varit i världsklass och skett inom den tid som var bestämt.

FINQR – det handlar om likviditet

FINQRs plattform hjälper till att hantera er kundreskontra och förbättra likviditeten. Plattformen hjälper företag att automatisera hela flödet med fakturering, inkasso, bokföring, analys och finansiering. För IXX har det här inneburit att de kunnat korta betaltiden med 10 dagar samt förbättrat både kund- och medarbetarupplevelsen. Enligt deras VD Richard Rydén så fastnade de för lösningen eftersom den erbjuder en enkel affärsmodell och uppsättning samt att FINQRs plattform är en användarvänlig produkt.

NAB hjälper dig att integrera FINQR med Business Central

Det blev ett framgångsrikt samarbete. FINQR som specialist på sin lösning, tillsammans med NAB som är specialister på Business Central och IXX som vet allt om sin verksamhet. Tillsammans utgjordes ett starkt team som arbetade fram en lyckad implementering av en ny plattform. Det blev en skräddarsydd integration mellan FINQR och Business Central som fungerar bra för IXX.

Som vi nämnde tidigare var det här en del av ett stort projekt vi haft tillsammans med IXX under hösten/vintern där de skulle flytta från sin gamla affärslösning till Business Central Online. Enligt Fredrik Streby konsult på NAB Solutions har den här delen av projektet gått väldigt bra och samarbetet har känts som ett partnerskap snarare än en ”leverantör och kundrelation”. Med täta kontakter och ett agilt arbetssätt har projektet gått som planerat.

Enligt Fredrik kan det vara viktigt att vid sådana här projekt ställa sig frågan vart fokus bör ligga. Vilka arbetsprocesser vill företag automatisera? Så att resultatet inte blir att vi endast förflyttar det manuella arbetet till någon annan eller någon annanstans.

Vill ni läsa FINQRs refcase där vi på NAB är med? Då kan ni kika på det här.