Serit Nidaros - NAB Solutions Serit Nidaros - NAB Solutions

Norgebaserade Serit Nidaros erbjuder tjänster för att optimera företags IT. De använder idag både Customer Service Professional och Sales Professional i kombination med Business Central.

Serit Nidaros använder Customer Service Professional för sin kundserviceverksamhet, Sales Professional som säljstöd och Business Central Online som ekonomisystem. ”Kombinationen ger en massa synergieffekter”, förklarar Jens Mattsson, NAB Solutions.

Jens Mattson, NAB Solutions

Massa synergieffekter

Från Customer Service hanteras dagligen en mängd ärenden. Med hjälp av en Outlook-integration skapas ärenden från kund per automatik i Customer Service Professional när en kund mailat in till Serit Nidaros. Eventuell konsulttid kopplat till ett löst ärende registreras direkt i appen och denna tid synkas över till Business Central utan att man behöver göra något däremellan.

I Sales Professional håller man till exempel reda på vilka tjänster kunderna har och vilket som blir nästa steg. Kundregistret mellan de olika plattformarna är synkade och det finns aldrig någon oro för felaktig information i någon av apparna. Serit Nidaros kom igång genom en Streamline Start-lösning av Customer Service och Sales Professional.

Vill ni göra samma resa som Serit Nidaros?

Ta kontakt med Jens Mattsson direkt eller använd formuläret längst ner på sidan! Jens hjälper er med alla frågor som ni kan tänkas ha!

Maila Jens Ring Jens
email