Handel och logistik

Hittar ni ofta fel i ert lagersaldo? Att ha tillförlitlig lagerinformation är en viktig del för grossister och tillverkande företag. Med Dynamics 365 Business Central har ni möjlighet att följa era planerade in- och utleveranser. Framförallt får ni grepp om helheten. Ni får er lagerstyrning integrerad med andra viktiga delar av ert affärssystem.

Här får ni ihop helheten

Det är först när ni kan överblicka hela verksamheten som det blir riktigt intressant. För er som arbetar med handel och logistik underlättar det att samla alla delar i ett system – inköp, lager, försäljning, leveranser och redovisning. Med rätt information kan ni i rätt tid fatta de rätta strategiska besluten. 

Centrum för logistik och lager

Lagerinformationen ligger till grund för hur ni planerar era inköp och följer upp er försäljning i verksamheten. Logistik och lagerhanteringen är komplext vilket gör att det krävs ett affärssystem som möter verksamhetens avancerade processer. Med rätt system får ni en aktuell och exakt lagervärdering. I Dynamics 365 Business Central finns kapaciteten att vara ett centrum för logistik och lager.

Smart webbintegration

När ni samlar alla era leverantörer och kunder i Dynamics 365 Business Central, hjälper webbservice-integration er att enkelt lägga upp kontaktuppgifter till företag och kontaktpersoner. Webbintegrationen hjälper till med synkronisering mellan de två olika systemen. Därigenom hämtas aktuell information om kunder, leverantörer och er lagerverksamhet i ert logistiknav.

Rätt artiklar på rätt plats

Funktionalitet som artikelspårning för serienummer och partinummer ger er en effektiv spårbarhet av artiklarna i ert lager. Här får ni kontroll över artiklarnas lagervärde och ni har möjlighet att justera ert lager. På artikelkortet ser ni vad som finns i lager och vart artiklarna är placerade.

Funktionalitet för handel och logistik

Om ni arbetar med handel och logistik förser Dynamics 365 Business Central er med nödvändig information om era olika processer i den dagliga verksamheten.

  • Inleveranser
  • Transporter inom lagret
  • Plock
  • Utleveranser
  • Frakthantering
  • Koppla lagerfunktion för mobila enheter eller webbshoppar till ert Dynamics 365 Business Central
  • Stöd för valutahantering
  • Stöd för flera lagerställen

Med en smart inköpsmodul håller ni ordning på överenskommelser med kunder och leverantörer vad gäller inköpspriser, försäljningspriser och rabatter.

Få ordning på etiketter och fraktsedlar med rätt tillägg till ert Dynamics 365 Business Central

LogTrade Connect hjälper er att få kontroll över er transportadministration. Här får ni hjälp med allt från bokning av frakt, utskrifter till tullfakturor och mycket annat. LogTrade Connect är också helt integrerat med Dynamics 365 Business Central och kopplat till bland annat order och lagerplock. Här får ni helt enkelt hjälp med allt som rör er transportadministrationLäs mer om våra tillägg

Dynamics 365 Business Central i andra branscher

Det finns mer att läsa för er som inte arbetar lager och logistik.

Tjänsteverksamhet

Använd Dynamics 365 Business Central med fokus på Tjänsteverksamhet.

Produktion

Använd Dynamics 365 Business Central med fokus på Produktion

Ekonomistyrning

Använd Dynamics 365 Business Central med fokus på Ekonomistyrning

Avfall och återvinning

Använd Dynamics 365 Business Central med fokus på Avfall och återvinning.

Vill ni veta mer om Dynamics 365 Business Central med fokus på handel och logistik?

VÅRA KONTOR

 

Södra Järnvägsgatan 14, Växjö

Drottninggatan 69, Göteborg

Kungsbro Strand 29, Stockholm

Drottninggatan 11, Helsingborg

Brogatan 11, Umeå

CERTIFIERAD MICROSOFT PARTNER

TRÄFFA OSS PÅ NAB

Ta någon minut och kolla in oss på NAB. I den här korta filmen får ni en snabb inblick i vår verksamhet.