Hittar ni ofta fel i ert lagersaldo?

Handel och logistik

Att ha tillförlitlig lagerinformation är en viktig del för grossister och tillverkande företag. Med Dynamics NAV har ni möjlighet att följa era planerade in- och utleveranser. Framförallt får ni grepp om helheten. Ni får er lagerstyrning integrerad med andra viktiga delar av ert affärssystem. 

Här får ni ihop helheten

Det är först när ni kan överblicka hela verksamheten som det blir riktigt intressant. För er som arbetar med handel och logistik underlättar det att samla alla delar i ett system – inköp, lager, försäljning, leveranser och redovisning. Med rätt information kan ni i rätt tid fatta de rätta strategiska besluten. 

Centrum för logistik och lager

Lagerinformationen ligger till grund för hur ni planerar era inköp och följer upp er försäljning i verksamheten. Logistik och lagerhanteringen är komplext vilket gör att det krävs ett affärssystem som möter verksamhetens avancerade processer. Med rätt system får ni en aktuell och exakt lagervärdering. I Dynamics NAV finns kapaciteten att vara ett centrum för logistik och lager. 

Smart webbintegration

När ni samlar alla era leverantörer och kunder i Dynamics NAV, hjälper webbservice-integration er att enkelt lägga upp kontaktuppgifter till företag och kontaktpersoner. Webbintegrationen hjälper till med synkronisering mellan de två olika systemen. Därigenom hämtas aktuell information om kunder, leverantörer och er lagerverksamhet i ert logistiknav.

Rätt artiklar på rätt plats

Funktionalitet som artikelspårning för serienummer och partinummer ger er en effektiv spårbarhet av artiklarna i ert lager. Här får ni kontroll över artiklarnas lagervärde och ni har möjlighet att justera ert lager. På artikelkortet ser ni vad som finns i lager och vart artiklarna är placerade.

Funktionalitet för handel och logistik

Om ni arbetar med handel och logistik förser Dynamics NAV er med nödvändig information om era olika processer i den dagliga verksamheten.

  • Inleveranser
  • Transporter inom lagret
  • Plock
  • Utleveranser
  • Frakthantering
  • Koppla lagerfunktion för mobila enheter eller webbshoppar till ert Dynamics NAV
  • Stöd för valutahantering
  • Stöd för flera lagerställen

Med en smart inköpsmodul kan ni enkelt hålla ordning på överenskommelser med kunder och leverantörer vad gäller inköpspriser, försäljningspriser och rabatter.

Få ordning på etiketter och fraktsedlar med rätt tillägg till ert NAV MyWay

LogTrade Connect innehåller all funktionalitet för bokning av frakt, utskrifter, tullfaktura m.m och är helt inbyggt i NAV. Det är också kopplat till order, plockning bland annat. Här får ni helt enkelt hjälp med allt som rör er transportadministration. Läs mer om våra tillägg

Dynamics NAV i andra branscher

Det finns mer att läsa för er som inte arbetar med produktion 

Produktion

Använd Dynamics NAV med fokus på Produktion

Tjänsteverksamhet

Använd Dynamics NAV med fokus på Tjänsteverksamhet.

Ekonomistyrning

Använd Dynamics NAV med fokus på Ekonomistyrning

Avfall och återvinning

Använd Dynamics NAV med fokus på Avfall och återvinning.

Vill ni veta mer om Dynamics NAV med fokus på handel och logistik?

VÅRA KONTOR

 

Södra Järnvägsgatan 14, Växjö

Drottninggatan 69, Göteborg

Kungsbro Strand 29, Stockholm

Drottninggatan 11, Helsingborg

Brogatan 11, Umeå

CERTIFIERAD MICROSOFT PARTNER

TRÄFFA OSS PÅ NAB

Ta någon minut och kolla in oss på NAB. I den här korta filmen får ni en snabb inblick i vår verksamhet.