Vill ni veta vad som är support?

Klicka er in på följande inlägg för att få en beskrivning av vad som avser support.

Vill ni kontakta oss på supporten?

Ni når oss på telefon: 0470- 53 00 00
Skicka e-mail till oss på: support@nabsolutions.se

Vår support är öppen under kontorstid:
Vardagar mellan klockan 08.00-12.00 och 13.00-17.00
Dag före helgdag mellan klockan 08.00-12.00 och 13.00-15.00

Supporten avser ärenden som kan lösas inom 15 – 45 minuters effektiv supporttid beroende på vilket supportavtal ni har. Överstiger ärendet tiden övergår det, efter avstämning med er, till ett debiterbart konsultuppdrag.

Få stenkoll på likviditeten med kassaflödesprognosen i NAV 2017

Kassaflödesprognosen i NAV 2017 Få stenkoll med hjälp av kassaflödesprognosen i NAV 2017. Nu är det dags att tipsa om ytterligare en smart funktion i NAV. Vi känner att den här funktionen har hamnat lite i skymundan och vill därför […]

Läs mer

Nyhet – Artikelattribut i Dynamics NAV 2017!

bild1aa

Så här kan du använda dig av artikelattribut i Dynamics NAV 2017 Har du någonsin känt att artiklarna på ditt lager behöver få en närmare beskrivning för att särskiljas från andra artiklar inom samma artikelkategori? Du kanske behöver addera attribut till […]

Läs mer

Supporten tipsar – så här gör du en SIE-export

bild-1

Låt oss börja med att förklara SIE-filen/formatet på en grundläggande nivå. SIE-formatet är ett standardformat framtaget för att enkelt kunna flytta redovisningsdata mellan olika programvaror oavsett vilken programleverantör som ligger bakom. Tack vare SIE kan olika typer av program både […]

Läs mer

Installera ditt Dynamics NAV som app på mobilen!

Alltid på språng? Kanske inte, men det är bra att ha sitt Dynamics NAV nära tillgängligt i mobilen. Har du en inloggning via mobilen kan du snabbt checka av om det är någon information du direkt behöver ha tillgång till. Kanske behöver du komma åt Dynamics […]

Läs mer

Servicemodulen i NAV – erbjuder ni service på sålda varor till era kunder?

2017-03-06_16h37_36

Servicemodulen i NAV Har servicemodulen i NAV fallit i skymundan för att ge utrymme åt andra användbara funktioner? I så fall är det dags att ge den här modulen lite utrymme igen. Servicemodulen i NAV är ett perfekt verktyg för de […]

Läs mer

Två sätt att spara tid i Dynamics NAV

2017-01-30_15h01_33

Visste du att det finns smarta sätt att spara tid när du exempelvis ska skapa en ny kund i NAV? Det finns många olika sätt att spara tid i NAV. Det kan vara allt från att kopiera dokument till att anpassa sitt […]

Läs mer

Supporten tipsar – skapa en ny betalfil för leverantörsbetalningar i NAV

Skapa en ny betalfil för leverantörsbetalningar i NAV Har ni skickat en faktura med felaktig information? Kanske något har hänt med betalfilen så att ni behöver skapa om den? Inga problem, det finns alla möjligheter att skapa en ny betalfil […]

Läs mer

Supporten tipsar – rätta en felaktigt bokförd leverantörsbetalning i NAV

Rätta en felaktigt bokförd leverantörsbetalning i NAV Det händer såklart att det någon gång bokförs en felaktig betalning i NAV. I synnerhet om du ofta arbetar med leverantörsbetalningar och är i leverantörreskontran. Det går att rätta en felaktigt bokförd leverantörsbetalning i […]

Läs mer

Välkomna på demo för nyheterna i NAV 2017

item-list-with-attricutes-fact-box

Den 7, 8 och 9 februari håller vi demovisningar på våra kontor i Växjö, Göteborg och Stockholm. Vi kommer diskutera Dynamics NAV bakgrund, nutid och framtid. Vi bjuder på dryck med passande tilltugg. Mingla och ställ dina frågor om Dynamics NAV 2017 eller […]

Läs mer

Användarinställningar i NAV – tips vid nytt år

2016-12-27_09h41_56

Användarinställningar i NAV Vilken funktion fyller användarinställningar i NAV? Användarinställningarna hjälper till att begränsa användaren så att personen bara kan bokföra på en vald period. Det minskar risken för att användaren ska bokföra på ett felaktigt datum. Användarinställningarna i NAV kan vara något som är bra […]

Läs mer