Välkommen till vår support

Vår support är mycket uppskattad av våra kunder. Handläggarna har mångårig erfarenhet av att arbeta i Dynamics NAV och löser de flesta ärenden som kommer in under samma arbetsdag. Om ärendet skulle vara av sådan karaktär att det inte går att lösa med direkt, är det tryggt att veta att alla ärenden följs upp och hanteras i vårt ärendehanteringssystem.

Support med TeamViewer

Ibland är det enklare när du och din supporttekniker kan se samma sak. Vi använder oss av Teamviewer, välj att ladda ner din version. Har du redan Teamviewer på din dator går det bra att använda den.

Kontakt

Telefon: 0470-53 00 00
Mail: support@nabsolutions.se

Öppettider:
Vardagar: 08.00-12.00 och 13.00-17.00
Dag före helgdag: 08.00-12.00 och 13.00-15.00

$

Aktuell driftinformation

För närvarande har vi inga driftstörningar

$

Supporten tipsar

Så här gör du för att periodisera i Dynamics NAV 2017!
Se inlägg och filmklipp.

Det här avser support

Supporten avser ärenden som kan lösas inom 15 – 45 minuters effektiv supporttid beroende på vilket supportavtal ni har. Överstiger ärendet tiden övergår det, efter avstämning med er, till ett debiterbart konsultuppdrag.

När en kund kontaktar supporten, prioriterar NAB ärendet tillsammans med kunden samt i vilken grad problemet påverkar kundens verksamhet. Vid problem som gör att kundens verksamhet inte fungerar, påbörjas arbetet för att hitta en lösning omedelbart. Andra problem löses i samråd med kundens önskemål kring när ärendet behöver vara löst. NABs ambition är att lösa alla ärenden inom ett dygn

Vi garanterar support på våra tilläggsmoduler NAVsmart och SweBase så länge versionen av Dynamics NAV, som systemen baseras på, stödjs av Microsoft generella support. Normalt brukar det vara fem år efter det att versionen blivit tillgängliga för slutkund.

För att hjälpa dig på bästa sätt

För att vi ska kunna hjälpa er på bästa sätt vill vi att ni lämnar fullständig problembeskrivning när ni kontaktar oss. Vi ser gärna att ni ger oss följande information:

  • Vad försöker ni göra? Vad händer istället? När händer det?
  • Får ni något felmeddelande? Bifoga i så fall gärna en bild på det.
  • Gäller problemet enbart för en användare eller gäller problemet för flera användare?
  • I vilket bolag uppstår problemet?
  • Är det problem med en specifik faktura, kund eller liknande? Ange gärna nummer eller information om vilken faktura/kund.
  • Är det första gången ni stöter på problemet eller har ni haft samma problem tidigare?
  • Hur brådskande är erat problem?

Vad är support?

  • De flesta systemrelaterade frågorna som rör Dynamics NAV vilka kan lösas inom avtalad ärendetid. Ni kan se undantagen nedan.
  • Tyda felmeddelanden
  • Lösning av alla problem som är orsakade av NAB. Om problemet orsakas av rekommendationer från NAB, eller uppkommer från kod som NAB skrivit, vilken kund inte kunnat förutspå trots godkända tester.
  • Frågor som drar ut på tiden på grund av vår okunskap, eller vår fördelning av resurser, debiteras ej.  

Vad är inte support?

  • Vi har det här arbetssättet idag, hur kan vi optimera vårat flöde i systemet?
  • Vårat lager stämmer inte, kan ni hjälpa till att hitta orsaken?
  • Frågor kring systemets hur- och varför från redovisningskonsulter eller revisorer.
  • Ärenden som inte registrerats via supportkön, dvs. via telefon eller e-post.
  • Problem med uppkoppling till kundens driftmiljö som inte orsakats av NAB.
  • Uppsättning/parametersättning av ny funktionalitet.
  • Utbildning för kund om uppsättning/parametersättning.
  • Analys eller offertarbete av ny funktionalitet.
  • Rätta fel som kund orsakat, t.ex. kreditera en faktura eller rätta en betalning.
  • Rätta fel som försystem eller integrationer, vilka NAB inte kan kontrollera, har orsakat.
  • Utbildning av ny personal.
  • Skapa systemanpassningar.
  • Ärenden där funktionaliteter förekommer vilka är utvecklade av andra leverantörer som vi enligt avtal inte har support på.

Utbilda er!

VÅRA KONTOR

Södra Järnvägsgatan 14
352 34 Växjö
0470-53 00 00

VÅRA KONTOR

Drottninggatan 69
411 07 Göteborg
031-787 90 90

Kungsbro Strand 29
112 26 Stockholm
08-50 90 50 00

CERTIFIERAD MICROSOFT PARTNER