Tror det är fler än jag som åker tåg till och från jobbet varje dag? Under min restid på 15 minuter hinner jag knappt få upp datorn och koppla upp innan tåget är framme. Mobiltelefonen däremot åker alltid fram. Så igår när jag åkte hem och kom på att jag glömt skicka min tidrapport för veckan var det bara att ta fram telefonen och göra det direkt från Dynamics NAV appen och min tidrapport var inskickad på ett kick!

En ”mobilanvändarundersökning” som gjordes av Episerver 2015 visar att 45% av svenskarna hellre väljer mobilen än datorn för att de går fortare att komma åt internet. Att dessutom 90% använder internet dagligen i sin mobil säger inte direkt emot min teori om att det är enklare att ta fram mobilen än datorn, framförallt när man är på resande fot.

Med hjälp av klienten för smartphones i Dynamics NAV 2016 får du tillgång till företagets affärsdata var du än befinner dig. Att kunna utföra sina arbetsuppgifter från de flesta enheter som smartphone, surfplatta och datorn gör att du kan arbeta var du vill och slipper ha onödig dötid som lätt uppstår för de som pendlar, reser i jobbet eller liknande. Att du dessutom har en skräddarsydd roll på alla enheter gör att du alltid känner igen dig oavsett vilken enhet du väljer att arbeta från.

Du laddar ner en app från App store, Windows store och Google play. Appen fungerar både mot Dynamics NAV som är installerat i molnet och lokalt på din dator. Använd sedan appen på både iOS, Android och Windows enheter. Appen anpassar sig efter vilken enhet du använder vilket gör att det endast krävs en app till alla enheter. Du ser ditt personliga rollcenter på alla klienterna men på grund av att en smartphone är betydligt mindre än en laptop finns endast de mest nödvändiga funktionerna för just din roll. Det för att det ska vara enkelt att arbeta även från en betydligt mindre skärm.

 

Välj den enhet som passar bäst för dig, vid olika tillfällen. app klient