2016-11-07_14h30_29

Microsoft Dynamics 365 nu tillgänglig i USA

Microsoft Dynamics 365

De senaste månaderna har mer och mer information släppts kring Microsoft Dynamics 365 och det har spekulerats i vad vi kan förvänta oss av den nya generationens intelligenta affärslösningar. Vi har skrivit ett tidigare inlägg här där vi diskuterade kring Dynamics 365. Det är därav spännande att Microsoft Dynamics 365 nu äntligen släppts i USA. Med anledning av det kommer här ett längre inlägg kring ämnet. Gör er redo att lägga lite tid på den funktionalitet och intelligens som finns men som även ska få större utrymme i framtiden.

En första sak att berätta är att Dynamics 365 ska upplevas nära, i allt från känsla till utformning och integreringen mellan applikationer. Systemet förblir enkelt och välbekant men Dynamics 365 ger möjlighet att sömlöst röra sig mellan applikationer utan att behöva lämna produkten. När en användare loggar in i Dynamics 365 på sin hemskärm kommer de mötas av sina applikationer och relevant information för deras yrkesroll. Det är enkelt att ansluta till Microsoft App Source (marknadsplatsen för olika affärsapplikationstjänster), köpa eller navigera bland hundratals affärsapplikationer vilka finns tillgängliga från en mängd olika partners. Tanken är att du ska kunna välja fritt bland de applikationer som passar dig bäst.

Dynamics 365 erbjuder nya möjligheter över samtliga applikationsområden. Här kommer ett par exempel.

  • Dynamics 365 for Sales
    Nu adderas nya möjligheter till ”social försäljning” genom att ge människor tillfälle att delta i konversationer, hitta eller kopplas samman med nya människor och företag via sociala kanaler. Det leder i förlängningen till fler leads. Dessutom kommer det finnas möjlighet att skapa säljgrupper och skapa engagerande säljtävlingar med resultat som blir synliga för alla. Gör dina säljare motiverade att prestera inför sig själva men också inför sin grupp.
  • Dynamics 365 for Customer Services
    Hjälper er att göra relevanta sökningar för att snabbt hitta relaterat innehåll. Användare kan nu redigera poster direkt i ett tabellnät utan att ändra i de standards som finns för enheten.
  • Dynamics 365 for Field Service
    Här får organisationen en förbättrad resursproduktiviteten genom att möjliggöra bättre planering för serviceorganisationen. Planera in fler möten per dag genom att optimera scheman hos användarna för att minimera körsträckan mellan deras möten.
  • Dynamics 365 för Project Service Automation
    Här finns nu en enhetlig resursplanering och fakturering för era tjänster. Det här ger organisationerna möjlighet att utnyttja knappa resurser samt kompetenser på ett effektivare sätt.
  • Dynamics 365 for Financials
    Det här är det kompletta affärssystemet för små till medelstora företag vilket genererat stort intresse genom förhandsvisningen av Projekt ”Madeira”. Lösningen som levereras till mindre och medelstora företag, finns tillgänglig för de som vuxit ur sitt grundläggande bokföringsprogram och är redo att ta steget upp i Microsofts moln.

Produktivitet

Produktivitet fortsätter att vara en av de viktigaste hörnstenarna i Microsoft Dynamics 365. Det ska låta användarna utnyttja den kraft som kommer av en helt integrerad affärslösning. Produktiviteten förbättras genom att kunna arbeta från valfri enhet inom ramen för Office 365. Det kommer en uppdaterad, förbättrad version för mobilapplikationerna inom Office 365, så som Outlook, Word och Excel. En kund som använder Dynamics 365 ska kunna skapa både sina fakturor och sina mail i Outlook. Applikationerna finns tillgängliga för Windows, iOS och androida enheter. Den här hösten har produktivitet blivit ett grundläggande fokus i utvecklingsarbetet.

  • Dynamics 365 for Sales
    Här introduceras ett nytt tillägg för Outlook-appen. För de som arbetar med försäljning kan de nu få värdefull information om potentiella kunder direkt i din Outlook-app. Företag kan även använda Dynamics 365-tillägg tillsammans med Outlook-klienten för att få en snabb överblick av era kontakter. Ni kan också spåra e-postmeddelanden eller möten vilket möjliggörs av tillägget. Tillägget stödjer tillgängligheten på mallar och information i Dynamics 365 för att snabbt och enkelt skapa de e-postmeddelanden du behöver.
  • Dynamics 365 for Financials
    Möjliggör produktivitet för användare i små till medelstora företag. Här kan hela kraften i applikationen adderas till Office 365 upplevelsen. Ta emot e-post från kunder, kolla informationen om din kund direkt i Outlook, generera rader med deras förfrågan utan att ändra kontext. Skicka tillbaka ett trevligt formaterat Word-dokument som svar på deras förfrågan. Allt det här i bara ett par klick. I Dynamics 365 for Financials kan du använda Outlook-kalendern för att också smart och effektivt fakturera era projekt.

Intelligens

Applikationerna genererar stort affärsvärde för användarna när de utnyttjar informationen i Microsoft Dynamics 365 och kombinerar det med annan företagsinformation och viktigt data. Information från IoT, webben och sociala nätverk, tillsammans med insikter från Microsoft Dynamics 365 identifierar mönster som ger vägledning i handlingar som kan driva fram det bästa resultateten. Intelligent kapacitet är centralt för Microsoft Dynamics 365 vilket blir möjligt med hjälp av Business Intelligence, big data och maskininlärning från Microsoft. BI är ett inbäddat beslutsstödsverktyg som ligger i Microsoft Dynamics 365. Med relevant innehåll som riktas till respektive företagsroll, blir det en spännande visualisering av aktuell data för rätt användare. Utöver visualiseringen har Microsoft investerat mycket i Artificiell Intelligens, för att kunna få varje medarbetare att åstadkomma mer. Cortana Intelligens och en översättare i Skype är ett bara ett par exempel på investeringar som gjorts för att företag ska kunna arbeta bättre och effektivare mot sina egna kunder. Med höstens release av Microsoft Dynamics 365 har fler intelligenta funktioner adderats.

  • Dynamics 365 for Sales
    Här adderas en ny förmåga att få insikter i statusen på våra kundrelationer. Hur ser relationerna ut och utifrån det genereras kontextuella insikter som hjälper säljaren att bygga starkare relationer samt ge en mer personlig upplevelse ut till kund. Den här funktionen hjälper också säljare att få relaterad data utifrån e-postengagemang och även här föreslås varningar och kontextuella åtgärder för bästa resultat.
  • Dynamics 365 for Customer Service
    Här adderas avancerat analysmaterial och maskininlärnings scenarion för att hjälpa agenter lösa sina ärenden snabbare. Dynamics 365 hjälper dig genom att söka efter relevanta artiklar och relaterade fall och ge information om de lösningar som finns.
  • Dynamics 365 for Field Service
    Hjälper serviceorganisationen att höja kundernas tillfredställelse genom att använda intelligenta verkytg för att upptäcka, felsöka och lösa problem innan kunderna ens märkt av det själva.
  • Dynamics 365 for Customer Insights
    Här är en helt ny lösning som kopplar samman och analyserar data från Dynamics 365 och andra allmänna affärsapplikationer. Det kan röra sig om webben, socialaplattformer och IoT källor för att skapa en 360 gradig vy med automatiska förslag på hur du kan förbättra engagemanget från din kund.
  • Dynamics 365 for Financials
    Nu introduceras en kassaflödesprognos baserat på Cortana Intelligens, den levererar insikter att agera på för något av de mest kritiska affärsprocesserna som små till medelstora företag tampas med.

De ovannämnda är ett par exempel på hur starkt Microsoft investerar i intelligens och visualisering av relevant data för Microsoft Dynamics 365. Det görs för att ge kunder insikt i alla delar av organisationen och förvandla insikterna till verkliga intelligenta handlingar. Än så länge är Microsoft Dynamics 365 bara tillgänglig på den amerikanska marknaden men vi väntar på att det även så småningom ska lanseras i Sverige.

Läs hela artikeln här.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *