Gränssnittet i Dynamics NAV 2015 är uppbyggt för att förenkla och effektivisera ditt dagliga arbete i systemet. Startsidan eller rollcentret i systemet framhäver de funktioner som användaren mest brukar. Genom att endast se de funktioner som dagligen används gör det enklare att fokusera på det som är viktigt för dig. Få en stilren arbetsyta som hjälper dig som användare att prioritera dina dagliga uppgifter och kommande aktiviteter.

I Dynamics NAV finns det 21 färdiga rollcenter som kan användas direkt. Eftersom många anställda har mer än en roll i företaget så kan du kombinera de olika rollerna för att få maximal effektivitet. Varje enskild användare kan sedan anpassa sitt rollcenter utefter egna behov och önskemål. Se det som är relevant för dig för att få en förenklad och effektiv arbetsyta.

I Dynamics NAV version 2015 finns en mängd funktioner som är till för att förenkla och effektivisera ditt dagliga arbete i systemet. Nedan får du ett litet provsmak av dessa:

Färgkodning

På rollcentret kan du exempelvis färgkoda dina köer i grön, gult och rött för att enklare kunna prioritera vad som behövs göras. Du kan även välja att ha tabeller och diagram som är relevanta för din roll tydligt synliga på ditt rollcenter.

Dynamics NAV

Anpassa ditt rollcenter

Anpassa ditt rollcenter utefter dina behov och önskemål. Lägg till, ta bort och flytta upp eller ner knapparna på ditt rollcenter. På så sätt får du din arbetsyta precis som du önskar för att kunna arbeta smidigt och effektivt.

Dynamics NAV 2015

Obligatoriska fält

Genom att systemet markerar obligatoriska fält med en röd asterisk är det enkelt för användaren att se vilka fält det är som måste fyllas i. Om vi exempelvis ska lägga upp en ny kund i systemet kan vi enkelt se vilka fält det som är obligatoriska att fylla i.

gränssnitt Dynamics NAV

Automatisk ifyllnad av fält

Om du exempelvis ska skapa en ny inköpsfaktura så väljer du i listan, som är markerad med en röd asterisk, den leverantör som du vill skicka fakturan till. Informationen om leverantören hämtas då direkt från kundkortet så att du slipper fylla i allt förhand.

gränssnitt Dynamics NAV 2015

 Skicka E-post

Skicka exempelvis en E-postbekräftelse direkt till leverantören som en PDF-fil från ditt NAV. Du kan även redigera meddelandet i Outlook innan mailet det skickas iväg. Informationen om leverantören hämtas då automatiskt från kundkortet

gränssnitt

Som sagt är detta endast ett fåtal av de funktioner i Dynamics NAV som är till för att förenkla och effektivisera dina arbetsuppgifter i systemet.

knapp pruduktöversikt Dynamics NAV